پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3742
-
الف
+

درگذشت بازیگر مشهور هالیوودی

بازیگر مشهور هالیوودی در سن 90 سالگی درگذشت.

آن گیلیس، بازیگر فیلم های «ماجراهای تام سایر» و «۲۰۰۱ یک اودیسه فضایی» در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، آن گیلیس ستاره خردسال سابق هالیوود که در فیلم «ماجراهای تام سایر» ساخته دیوید اسلزنیک  در نقش بکی تاچر درخشید و بعدها در شاهکار استنلی کوبریک  فیلم «۲۰۰۱ یک اودیسه فضایی» نقش آفرینی کوتاهی داشت در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

گیلیس همچنین صداپیشه شخصیت مشهور «بامبی» نیز بود. وی که با کمپانی برادران وارنر قرارداد داشت، برای آن که به شرلی تمپل بعدی سینما بدل شود ،اغلب در نقش دخترهای لوس نقش آفرینی می کرد.

آن گیلیس در فوریه ۱۹۲۷ در لیتل راک ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. او در دهه ۳۰ میلادی در فیلم های مختلف نقش هایی  ایفا کرد که مهم ترین آنها حضور بسیار کوتاهش در نقش دختر میرنا لوی در فیلم «زیگفیلد بزرگ» (۱۹۳۶) بود اما بازی وی در  نقش «بکی تاچر»در سال ۱۹۳۸ در مقابل شخصیت تام سایر بود که باعث شهرت او شد. بعدها او در مورد این نقش گفت: «دختران و پسران در سرتاسر کشور برای حضور در این فیلم تست دادند و سرانجام دیوید سلزنیک با سه دختر که من هم شامل آنها می شدم قرارداد بست، با این حال ما منتظر انتخاب بازیگر نقش تام سایر بودیم و به این دلیل که جثه من نسبت به بازیگر انتخابی نقش تام سایر مناسب بود برای این نقش انتخاب شدم.»

اوج دوران فعالیت این بازیگر به اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ میلادی برمی گردد که در فیلم های «بیو ژست» (۱۹۳۹) در کنار گری کوپر، «ادیسون، انسان» (۱۹۴۰) با بازی اسپنسر تریسی و «همه این ها به اضافه بهشت» (۱۹۴۳) مقابل بت دیویس نقش آفرینی کرد.

گیلیس بعدها در اواخر دهه ۶۰ پس از نقل مکان به شهر لندن در سکانس کوتاهی در فیلم «۲۰۰۱ یک اودیسه فضایی» ساخته کارگردان وسواسی هالیوود استنلی کوبریک بازی کرد، گیلیس در مورد این فیلم نیز جایی گفته بود که کوبریک ۲۱ برداشت برای سکانسی که تنها چندثانیه بود، گرفت.

گیلیس سرانجام چهارشنبه ۳۱ ژانویه در انگلستان در سن ۹۰ سالگی درگذشت. از وی سه فرزند به نام های گوردون، کریستوفر، استیون و چندین نوه و نتیجه به جا مانده است.

س م/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر